Електронните здравни карти, валидни една година, ще се издават по постоянен адрес. Това съобщи Анелия Димова, началник отдел "Права на пациента" към Столичната здравноосигурителна каса, цитирана от БНР. Постоянната здравна карта ще се издава на гражданите по адреса, вписан в личната карта, независимо от постоянното местожителсто на територията на страната, обясни Димова. Временни удостоверения, заместващи здравната карта, ще се издават от всички районни здравни каси без значение какъв адрес е вписан в личната карта на лицето, добави Димова.
Те ще се издават на гражданите, на които предстои пътуване извън страната до края на януари. Временните удостоверения са валидни два месеца и дават същите права, каквито и постоянната карта. Удостоверенията са безплатни. Заявленията за получаване на постоянна електронна здравна карта могат да се подават в 29 офиса на фирма "КИМ 2000" в страната. Фирмата спечели търга за дистрибуция на картите. Адресите на офисите й са обявени в районните здравноосигурителни каси и на интернет страницата на Националната здравноосигурителна каса. Издаването на европейката здравна карта ще става в срок до 30 дни и ще струва 3.00 лв. Предвидена е и възможност за експресна поръчка, която ще се изпълнява за 5 дни и ще струва 4.80 лв. Очаква се изпълнението на експресни поръчки да се осъществява след февруари. Европейската здравноосигурителна карта не е задължителен документ, който се изисква при пътуване в ЕС. Тя е препоръчителна и чрез нея се улеснява оказването на спешна и неотложна помощ в рамките на Европейския съюз, като облекчава административните процедура по заплащането на оказана медицинска помощ, каза още Димова. По думите й електронната карта не отменя действието на здравната застраховка, която се прави при пътуване в друга държава. От днес е създадена добра организация по подаването на заявленията за временни удостоверения, допълни Димова.
Източник: Insurance.bg