Почти всички собственици на разплащателни карти в България (82%) използват интернет, а 33 на сто от тях плащат сметки или пазаруват в мрежата. Това показва проучване на MasterCard Europe. Най-активните потребители на разплащателните услуги по интернет са предимно на възраст между 35 и 44 години (42%), следвани от тези между 25 и 34. Те купуват предимно дрехи, обувки, книги и самолетни билети. Дрехите и обувките са в "пазарската кошница" на по-младите хора, докато книгите са предпочитани предимно от потребители над 45 години, показват данните от изследването.
Те сочат още, че за 9% от картодържателите, които се разплащат в мрежата, това е начин и за пестене на пари, участвайки в груповото он-лайн пазаруване. Най-често се купуват ваучери за козметични процедури (45%), следвани от екскурзии и ваканции (35%), вечери и автомобилни услуги.
Мануел Алексе, регионален директор на компанията, заяви, че тези резултати доказват, че българите са започнали все повече да обръщат внимание на аспекта "сигурност" при пазаруване в интернет и да развиват дигиталната си култура. "Това е всъщност едно от ключовите предимства на безналичните плащания и електронната търговия", добави той.
Най-активните в пазаруването по интернет са потребителите в региона на София (86%), като средната употреба на мрежата сред анкетираните е около 27 пъти седмично. Почти 20 пъти пък е средната честота на този вид пазаруване годишно.
Най-предпочитаните "места" за пазаруване онлайн са международните търговци (43%), докато българските са предпочитани от близо една трета от хората.
Източник: Dnevnik.bg