Три четвърти от българските потребители използват най-малко един банков продукт – в повечето случаи това е дебитна карта, показва проучването на "Синовейт" за банковия пазар у нас. Една четвърт имат потребителски кредит и една пета – кредитни карти. Повечето хора (60%) са клиенти на една банка, но има и значителен дял, които ползват две и повече. Водещата марка на банковия пазар е Банка ДСК (според разпознаваемост и използване), следвана от ОББ на второ място и от Уникредит Булбанк, Пощенска банка, Райфайзенбанк и ПИБ. Българският потребител разпознава средно 14 банки.
Така усилията на повечето институции ще са за изграждане на взаимоотношения на базата на много висока разпознаваемост, коментира проучването. Банка ДСК (която е обслужвала поколения българи, създадена е през 1951 г. и преди 1989 г. беше единствената кредитна институция за гражданите като Държавна спестовна каса - бел.ред.) води по разпознаваемост на марката, и по разпознаваемост на рекламите (рекламните послания), като е със значително преимущество пред другите банки (виж графиката).
Около 37% от всички отговорили и около 33% от банковите потребители не смятат, че изборът коя банка ще използват е важен. За почти половината (46%) обаче той е ключов.
Кредитната институция, използвана от повечето анкетирани, е Банка ДСК (36.1%), следвана от ОББ (19.4%), Уникредит Булбанк (17.2%) и Пощенска банка (16.8%), което съвпада и с разпознаваемостта. От гледна точка на лоялността на клиентите банките не се различават значително – хората са почти еднакво лоялни към всички банки. Според използвания индекс на потребителската лоялност средно за банковия пазар у нас стойността му е 65.2
Източник: Dnevnik.bg