„Не нося пари в брой” е основното преимущество на банковите карти за 42% от българите, живеещи в големите градове. Това сочат резултатите от пазарно проучване, поръчано от Visa в България и проведено от компанията за пазарни проучвания Арбитраж. За останалата част от респондентите банковата карта означава удобство, достъп до средства по всяко време, наличност на средства за непредвидени разходи, спестяване на време, по-малък риск от ограбване на улицата и повече сигурност.
В момента банковите карти са широко разпространени сред българите – 73% от живеещите в големите градове имат банкова карта, като от тях 68% имат дебитна карта. Проучването е осъществено в извадка, представителна за населението от 18 до 55 години в градовете – Бургас, Варна, Добрич, Плевен, Пловдив, Русе, Сливен, София, Стара Загора и Шумен. Данните са събрани чрез телефонно интервю.
92% от респондентите знаят, че могат да плащат с карта в супермаркети, 80% - в магазини за техника, 71% - в бензиностанции и 52% - в магазини на дрехи. Учудващ е факта, че само 8% са наясно, че могат да използват своите карти във фризьорски салони, СПА центрове и козметични студия, само 13% - в аптеки и медицински центрове и 33% - в хотели.
„В момента ние сме свидетели на формирането на културата на плащане с банкови карти в България. Благодарение на значителния ръст и приемането на карти Visa в голям брой търговски обекти, картодържателите на Visa могат да се възползват от всички преимущества на плащането с карта за ежедневни покупки”, коментира Красимира Райчева, Мениджър на Visa Европа за България.
„Резултатите от изследването предоставят важна информация за разбирането на навиците и очакванията на картодържателите в България. Нашата отдаденост на клиентите изисква продуктите и услугите Visa да бъдат разработени според специфичните нужди и изисквания на потребителите в отделните страни”, добавя Райчева.
„За да помогнем на българските картодържателите да осъзнаят ползите от плащането с карта на мястото на покупката, Visa Европа започва двумесечна промоционална кампания за всички си картодържателите в България. Така ще окуражим потребителите да използват своите карти Visa за ежедневни покупки, за да се убедят колко е лесно и да осъзнаят, че картите са по-сигурни и удобни от плащането в брой ”, завърши Красимира Райчева.
В периода на промоцията (1 април – 31 май 2009) всяка транзакция с карта Visa на ПОС терминал на територията на България и български интернет сайт автоматично ще включва картодържателя в разпределението на наградите. Всеки ден Visa Европа ще дава шанс на трима щастливи картодържатели да спечелят по 400 лева. Наградите ще бъдат прехвърлени автоматично в сметката на спечелилите от банката издател на картата. Няма органичение на броя на транзакциите, които всеки Visa картодържател прави, за да спечели награда.
Допълнителна информация за методологията на проучването
Проучването е осъществено в извадка, представителна за населението от 18 до 55 години в градовете Бургас, Варна, Добрич, Плевен, Пловдив, Русе, Сливен, София, Стара Загора и Шумен с размер на извадката от 816 респондента. Метод на събиране на информацията е бил телефонно интервю.
Продължителност на теренната работа: 21 януари – 31 януари 2009 г.
За Арбитраж
Arbitrage e независима агенция за пазарни проучвания, създадена през 2002 година и предлагаща надеждни и иновативни методи за разбиране на двигателите на потребителското поведение.
Измерва емоционалните, рационални и поведенчески аспекти на връзката на потребителя с марката и въздействието на рекламата като използва микс от количествени и качествени техники.
От 2003 година поддържа национално представителен потребителски и медиен панел с размер от 4200 души, в който следи динамиката на личната консумация на бързообротни продукти, финансови, застрахователни, телекомуникационни услуги, автомобили и т.н., заедно с начина на живот и ценностни нагласи, както и детайлно измерване на аудиториите на всички медии.
За Visa Европа
В Европа има над 360 милиона дебитни, кредитни и търговски карти Visа. За период от 12 месеца до юни 2008 г. тези карти са използвани за извършването на покупки и за тегленето на пари в брой на стойност над 1.3 трилиона евро. 11.4% от плащанията в търговски обекти в Европа се извършва с карта Visa.
Основана през юли 2004 г., Visa Европа е членска организация, собственост на и функционираща чрез своите 4 600 европейски банки членове. През октомври 2007 г. Visa Европа стана независима от новото, опериращо в глобален мащаб дружество Visa Inc., придобивайки изключителен, неотменим и постоянен лиценз за Европа.
Като силно ангажирана Европейска платежна система тя е в състояние да отговаря бързо на специфичните пазарни нужди на Европейските банки и техните клиенти - картодържатели и търговци на дребно, и да постигне целта на Европейската Комисия да създаде един истински вътрешен пазар за плащания.
Visa се радва на ненадминат брой места за разплащане по цял свят. В допълнение към това Visa/PLUS е една от най-големите глобални мрежи за банкомати, които предлагат достъп до пари в брой в местна валута в над 170 страни.
Източник: Card.bg