Опоскаха парите в банкоматите
С празни банкомати и огромни опашки в банките започна първият работен ден след дългия уикенд. Софиянците, които са изхарчили наличните си пари за празниците, оставаха неприятно изненадани, че не могат да си изтеглят необходимите суми от машините. Проблеми с картовите системи няма, показа проверката на "Стандарт". Просто банките не са предвидили огромния брой транзакции и не са зареждали устройствата през четирите почивни дни. Първият работен ден съвпадна и с раздаването на пенсиите, затова възрастните хора с карти се юрнаха към банкоматите да теглят парите си. За неработещи устройства на ОББ, ДСК и ДЗИ сигнализираха граждани в редакцията на "Стандарт". Други пък се оплакаха, че са чакали по час-два пред гишетата за елементарни операции. В 10 ч в клона на ОББ на "Никола Габровски" имаше повече хора, отколкото в съседната баничарница, каза столичанин. Той не успял да изтегли пари от банкомата и затова се наредил пред гишето. След час чакане станало ясно, че има проблем със системата. "След буря и дъжд сървърът ни винаги има проблеми", обясняваше усмихнато момиче на изнервените клиенти. А зевзеци на опашката подхвърляха, че номерца се раздават чак за следващия ден. Напрежение имаше и в ДСК, където хората чакаха средно между час и половина и два. Банката е от първите, които въведоха модерна електронна система за клиентски достъп, но това не спести опашките. Системата е настроена така, че да дава по-лесен достъп до фирмените сметки. Гражданите обаче чакат с часове. "Понеделник по принцип е доста натоварен ден. А сега се пада и след четири почивни дни", обясни Росен Македонски, шеф на Клон-4 на бул. "Витоша". Според него друга причина за опашките е, че 10-и е крайният срок, в който фирмите трябва да уредят задълженията си към Националната агенция по приходите. "Опитваме се по всякакъв начин да се справим с дългото чакане, ограничаваме обедната почивка на служителите от гишетата", допълни още Македонски. "Няма да има опашки, ако клиентите ни се насочат към интернет и телефонно банкиране", коментира Детелина Вичева, шеф на клона на Пощенска банка на бул. "Витоша". Банката прави промоции на тази услуга и така мотивира клиентите си да се възползват от нея, обяснява още Вичева.
Източник: Bank.bg
Коментари:
(Екипът на Bank.bg си запазва правото да премахва коментари с нецензурно съдържание както и такива, които не са написани на кирилица)